"You're obviously NOT from Sweden"

ojojoj vad tiden har gått utan ett enda inlägg.. över två veckor..!! det är väl inte riktigt okej men jag har haft annat för mig.. fyllt år och åkt till Las Vegas..

Vi börjar med förra veckan, eller födelsedags veckan.. fyllde iaf år och vaknade med en tårta ståendes i kylen en stor tårta som hette Blondie Mile High Cake! Passande va?? hehe.. perfekt! och ett fint kort från barnen och paul tillsammans med ett mastercard presentkort som man kan använda överallt de tar mastercard.. perfekt! det fic bli ett skoköp inför vegas för dom pengarna. dessutom ringde Sara och Lotta med en sång kl halv åtta på morgonen.. de hade visst räknat fel och trodde klockan var typ 10.. haha! glad blev jag i alla fall!
Sedan fick jag pratat med både mamma, pappa, syrran m familj.. mkt telefon den dagen.. regnade gjorde det dock så blev ingen tennis vilket faktiskt var ganska skönt!

Mirela och Therese kom och jag hade fått info att vi bara skulle ut och ta en fika typ och in kommer dom med en jättefin tårta de bakat åt mig och en latte från Starbucks...Perfekt! Veckan efter fyllde Therese 21 (den lagliga gränsen för när man får gå ut samt dricka alkohol här i USA) så då tog vi ut henne på en drink eller två.. Eftersom det var en tisdag var det inte så mkt drag nånstans förutom på en Gaybar.. Stannade inte så länge eftersom vi alla skulle jobba dagen efter och jag körde...

Klippte mig en sväng också och klippte till lugg och är väl inte helt 100 nöjd.. Gillar själva luggen men inte "inramingen" om man kan säga så.. ja.. blir nog inte någon mer lugg för mig.. dessutom skulle hon envisas med att locka håret när jag därifrån och helt ärligt, det såg förj-vligt ut!! ringde direkt mirela och bad henne sätta på plattången innan vi begav oss för att shoppa inför Las Vegas.. Hur som helst fick jag en skön kommentar.. Eftersom hon också klipper Mirela visste hon at hon var från Sverige.. Och jag fick kommentaren efter att vi pratat lite:

Frisören: "You're obviously NOT from Sweden"
Jag: "Yes I am!"
Frisören: "Really?? You have no accent what so ever!"

Det känns ju helt ok om man säger så.. Har hört det mkt det senaste jag knappt har nån accent,, Man hör det lite, men tydligen inte direkt.. Då har jag nästan lyckats med mitt mål.. Att parat helamerikanskt när året är slut! =)

Nu i helgen var vi i Las Vegas och det är såååå otroligt stort och mycket att se att det går inte förklara.. Måste helt enkelt upplevas! Vi var ute och strosade på dagarna och partade på kvällarna.. Bra helg helt enkelt! Och en helt underbart chaufför till och från nattklubben på lördagen..!

Lägger upp bilder på allt lite senare.. Ville bara tala om att jag lever och mår superbra!

Kan ju också meddela att vi nu har sisådär runt 20-23 grader .. Alltså svensk sommar i mars.. Jag gillar det! Och varmare ska det bli..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0