Sammanfattning av den senaste månaden!

Vad har då hänt sedan jag kom tillbaka hit från Sverige?? Massor och ingeting egentligen..

Barnen har slutat skolan har sommarlov så nu jobbar jag även hela dagarna. Bara det är ju en liten omställning.. Men det går ändå ganska bra.. Man är lite tröttare på kvällen mentalt, men det får man ta.. Mirela har ju flyttat ut mitt i ingenstans (hehe) men har numera pool.. Så därför har jag tagit barnen dit 2 ggr i veckan.. Och JT är så söt när han leker med hennes tvillingpojkar på 1 år...

Grandma tog med oss en dag till San Francisco och vi besökte the Exploratorium som är en blandning av är en större variation av Navet skulle jag vilja säga.. (mycket större!!!) Barnen hade jättekul därinne så det blev riktigt lyckat! Sen åkte vi upp i Coit Tower där man får utsikt över hela San Francisco.. Det va kul.. Sedan körde vi nerför Lombard Street, åkte över Golden Gate bron.. Efter det körde vi hem via Sonoma och Napa Valley och det var jättemysigt att åka förbi.. Blev pizza på ett ställe på vägen tillbaka. Det var en lång dag, men riktigt bra..

Jordan har även fyllt år och hade ett mindre kalas.. Hon bjöd med 3 av sina bästa vänner och de gick på bio, var på mall och spelade spel här hemma större delen av kvällen.. Ungen är nu 13 år.. Så nu börjar de officiella tonåren.. Jisses!!! =) hehe

Förra helgen var min tyska vän Lena helledig så jag, hon och Mirela åkte till Six Flags på lördagen.. En nöjespark kombinerat med en djurpark kan man säga.. Tyvärr upptäckte vi när vi betalat 50 dollar inträde att sådär 3 av de stora attraktionerna var stängda.. Vilket i sig gjorde att det var 90 min lång kö till de andra 3.. Jippi! Vi fick iaf åkt 2 st som var grymt bra!! Jag är ju så mesig så jag står och ångrar mig nästan när man ska hoppa på, men sen när man väl har åkt vill jag åka igen direkt!! haha..

Vi åkte även en vattenattraktion som man var helt dyngsur i ett par timmar... Kändes som om man kissat på sig!! Det var däremot väldigt varmt.. Vi stod i direkt solsken ganska länge och jag är såå glad att jag köpte en t-shirt så jag inte skulle bränna axlarna.. Jag hade smörjt in mig med 30 men hade bränt mig ändå om jag inte haft t-shirt.. Lena brände sig rätt rejält trots 30 i solskyddsfaktor så då förstår ni hur mycket solen tar här!!

Sen åkte vi hem till Mirela, hoppade i poolen, grillade, drack öl och spelade wii! Det var vår midsommar! hehe.. Helt ärligt kände jag att jag inte behövde fira midsommar, en sommar kan man faktiskt vara utan det tycker jag.. Kommer ju fira midsommar så många år framöver ändå.. När vi vaknade på söndag runt 12 fick jag snabbt skypat med syrran innan vi åt frukost, pratade lite med Mirelas värdfamilj och sen hängde vi i poolen en stund.. När vi grillat seeeen lucnh åkte vi till bion och såg the A-Team. En film helt i min smak! =) Jag gillart! Sen körde jag hem Lena och åkte hem till mig.. Mycket lyckad helg..

Annars har veckan flytit på helt ok, JT hade väl en mindre bra måndag (milt sagt) så fick ingen bra start på veckan men sen har det gått bra.. Tror han är nervös inför flygningen imorgon.. Och jisses vad Paul är nervös.. Stressar över småsaker som är onödiga att stressa över.. Han säger att han inte är nervös inför flygningen, men har en känsla att nog är det iaf.. Själv är jag inte alls nervös, har ju flugit rätt mycket det här året och det har inte bara varit smärtfritt så jag är lugn! hehe..

Var och köpte lite shorts och t-shirts igår.. Idag ska inhandlas en till bikini, solskyddsfaktor och lite annat smått och gott som kan vara bra att ha med sig... Sen ska jag tvätta och packa och bara softa hela dagen.. Flyget till Florida går kl 6.30 imorrn bitti. Shuttlen som ska hämta oss kommer 4.15.. Och jag som inte är någon morgonmänniska.. Det här kan bli intressant! =) hehe

Sådär ja.. nu är jag ikapp igen.. En ganska bra sammanfattning på den senaste månaden. Nu ska jag försöka bättra mig! Jag lovar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0