Florida dag 2 och 3

Igår kom vi hem så sent så jag orkade bara inte uppdatera.. Paul tog med JT till golfbanan tidigt på morgonen och kl 9:30 kom Jordans tränare och hämtade henne. De åkte och registrerade sig och sen stannade hon med sin lagkamrater på deras hotell. Så jag sov ut även på tisdagen, gick upp och åt frukost och sen testade jag gymet. Givetvis började det regna i slutet så jag hann precis bli blöt men det gick bra ändå. Kom in på gymet som var jättemysigt.. Inte så stort, men de hade det viktigaste liksom.. Dessutom hade de ett separat gym för dom som hade personlig tränare så det var inte så mkt folk där jag var, vilket var skönt.. Gick tillbaka till vår cottage och pratade med Mirela en stund. Funderade på om jag skulle upp och lägga mig vid poolen eller om jag skulle se semifinalen mellan Urugay och Nederländerna.. När jag bestämt mig och bytt om tillbadkläder ringer Paul och säger att de är på väg hem.. De planerar att åka och käka och sen ta sig till de andra spelarnas hotell och titta på matchen där.. Sen skulle de direkt därifrån till invigningen och den ville jag ju vara med på så jag hoppade in i duschen istället.. Vi var tvungna att åka när det stod 3-1 till Nederländerna. Och jisses vilket kaos när vi kom till arenan. Paul släppte av mig vid arenan där invigningen skulle vara tillsammans med några av mammorna och syskonen och de åkte och parkerade en bit bort. Tog dom lite drygt en timma att komma tillbaka. Helt sanslöst!! Jag har ändå varit på ett antal handbollsturneringar i mitt liv och en hel del invigningar och inte hört talas om nåt liknande... Invigningen var er typiska invigning. Lagen gick in i samlad trupp. Det var otroligt många lag från Kalifornien!!!

Efter invigningen skulle vi ta oss hemåt och det tog också en hel del tid så vi var nog inte hemma förän vid 21-22 tiden..

Idag hade de soccerfest. En typ av turnering där även syskon och spelare kan delta.. Man blandar upp lagen lite och bara har kul.. De skulle vara på plats 6:45 så jag stannade hemma även denna dagen. Inga matcher som räknas idag ändå.. Så jag sov ut till 10. Vet inte varför men har varit helt slut när jag vaknar på morgonen.. Skulle lätt kunna sova till 12-13 tiden.. Och det var längesen sist.. Om jag inte lagt mig sådär runt 4-5 på morgonen liksom.. Det regnade när jag gick upp så jag blev lite småsur, vill eju upp till poolen och ligga där fram till 14 tiden.. Men det klarnade upp efter jag ätit frukost så jag bytte om och drig iväg.. Var nästan inte människa där.. En till familj.. Dock dök det upp lite folk efter hand.. Men generellt är det inte mkt folk vid poolen vilket är ganska skönt.. Helt plötsligt hör jag en kille i poolen "Åhh, det är perfekt!". På svenska!! Var tvungen att lyssna extra noga och jajjemän, det var andra svenskar där. Satt och lyssnade på dom vilket var jättekul då de inte hade aning om att jag förstod vad de sa.. Kändes lite konstigt att höra både svenska och amerikanska på en gång helt plötsligt, man är ju liksom inte van vid svenska på det sättet.. När kl  slog strax efter 14 drog jag hem till vår cottage för att 14:30 se på semifinalen mellan Tyskland-Spanien. När jag kom hem var Paul och barnen tillbaka och barnen ville direkt åka och bada.. Snäll som Paul är lät han mig titta på matchen ändå.. Ganska skönt med ett break från poolen.. Han åkte och fixade mat undertiden.. Jordans kompis och hennes pappa kom över också så barnen drig till poolen själva. Efter matchen åkte jag och kompisens pappa upp till poolen en stund.. Svenskarna var kvar så jag gick fram och pratade en stund med dom. Ett härligt gäng!

Efter en stund var barnen trött aoch ville hem så Paul hämtade oss. Sedan körd ejag hem Jordans kompis till deras hotell då hennes pappa var tvungen att åka tidigare. Bilen är fetstor men sååååå skön att köra... Man känner sig som kung på vägarna.. Den är pigg på gasen så man får passa sig.

Nu har jag duschat och ska slappa med en bok och lite musik. Kanske en promenad innan det blir sängen.


Arenan som invigningen var på


Tjejerna tågar in =)


Ett lag med grabbar som hade rakat huvudet i olika formationer.. GRYMT kul!!


Många spelare på plats..


Vägen till huvudbyggnade från vår cottage.. tar ca 15-20 min att gå..


Utsikt under promenaden till poolen


Mer utsikt..


Gatan som resorten ligger på =)


Entrén till hotellet


Min vy vid poolen.. HEEEELT ok!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0