Anna på besök

ATTENTION KUNGEN: Rummet har fått sig en härlig nyans av gråa, vita och gula ballonger tillsammans med sängens utomordentliga storlek.. Ljuset faller ännu bättre nu med en klockradio som fångar upp det turkosa i täcket. Skönt att någon kommenterar rummets nuvarande möblemang...

Det var internt.. Nu till dagens inlägg..

Ja det har inte blivit så många uppdateringar den här veckan.. Anna är ju här så blir inte att man sitter vid datorn så mkt.. I måndags åkte vi till Old Sacramento och gick runt där en liten stund.. Dock regnade det så vi tröttnade ganska snabbt.. bestämde oss för att det fick bli lunch på IKEA.. Köttbullar och mos.. Mums!!

När vi kom hem tog vi det lugnt mest och Anna stensomnade på soffan.. hehe.. Ja vi är båda två ganska trötta vill jag lova! Sen bar det av till Jordan's fotbollsträning och efter det åkte vi bara hem och satt vid datorn för att planera vår Los Angeles tripp till helgen och vi tror det blir bra som vi har tänkt oss.. Finns ju så mkt man vill se

I tisdags var vi downtown och åt lunch, sen släppte jag av Anna vid State Capital där hon skulle gå en rundtur medan jag hämtade barnen och åkte till deras counseling... Hade själv gärna gått med på den turen men det får bli en annan dag.. Jag har tid så att säga.. :P hehe
Vi plockade upp Anna efter barnen var klara och droppade barnen på Pauls jobb.. Jag och Anna åkte hem för att äta och så inför kvällens NBA match mellan Sacramento Kings och San Francisco Warriors.. Mirela och Therese följde också med och det blev en bra kväll. Avslutade med en glass på Big Spoon. Me like! =)

Igår hade jag min danskurs för första gången och jag kan väl säga att jag och Jessie från min LCC grupp var klart yngst på detta ställe.. En kvinna i 40-årsåldern sen var det nog 60+ .. men det var grymt kul ändå.. mer indisk dans än vad jag trodde och vi lärde oss Bollywood.. Nästa vecka blir det magdans och det kan ju bli intressant.. På kvällen var jag och Anna på Folsom Outlet och hittade en del men blev inga inköp.. Ska ju till LA i helgen och då vill man ju hålla i pengarna..

Idag blev äntligen första tennislektionen av och det var kul.. Ser fram emot att komma igång på riktigt liksom.. Idag fick vi mest känna på att spela och han ville nog kolla lite var kunskapsnivån låg nånstans tror jag.. Vi åt en snabb lunch på Hardrock Café med Mirela innan det bar hem och en himla massa skjutsande fram och tillbaka med barnen..

Nu har vi iaf kollat på vad vi vill göra i LA och jag är färdigpackad tror jag så nu är det lugnt! =) Längtar mest till imorrn men är såååååå trött så nu stupar jag i säng.. Gonatt! Är tillbka på söndag men inte säkert jag bloggar förän på måndag..

Over and out!

PS. Jag har läst några av mina gamla inlägg och insett att svenskan inte alltid är på topp och att man har rejäla stavfel.. som att man stavar tåg istället för tog.. nej jag är inte dyslektiker, skrivr bara fort och kollar inte alltid.. hehe.. det får ni leva med ;)

Kommentarer
Postat av: sigrid

Ja, men behöver lite peppande i bland! Men det är så nyttigt för blivande au pairer att läsa om de som redan är över, men lär sig så mycket och får bara ännu mer längtan att åka!

2010-02-02 @ 15:38:34
URL: http://sigridiusa.blogg.se/
Postat av: Språkfacisten

I'm back! Efter ett väldans långt uppehåll från bloggvärlden är jag nu tillbaka för en uppdatering, spännande! Härligt att du insett stavfelen på egen hand, hade känts så himlans besserwisser att påpeka dem ;-) Huruvida jag ska klara att stå ut med dem eller ej återstår att se...hihi.

2010-02-19 @ 08:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0