Los Angeles i korthet

Ok.. var ska jag börja.. Vi åkte till Los Angeles i fredags förra helgen.. Planet skulle gå 10.44 men var givetvis försenat ungefär en timma så det tog lite längre tid än planerat. När vi landade tog vi oss till shuttlen och vidare till hostelet.. När vi åkte in till LA så kändes det otroligt overkligt, även när vi såg Hollywood skylten.. Vi bodde på ett hostel mitt på Hollywood Blvd där alla stjärnor i gatan finns.. Vi checkade in snabbt, tog oss till McDonalds och sedan en taxi till Warner Brothers studion.. Sista turen skulle gå kl 16.00 och vi satt i taxin 15.20.. Som tur är kom vi fram i tid... Vi fick två platser på sista turen och det var grymt spännande.. Vi såg massa hus från olika tv serier och filmer.. Det som var roligast för min del var att se Central Perk från Vänner och att få en bild i Vänner-soffan.. Det är inte själva platsen där de spelade in Vänner men Central Perk byggdes upp i närheten för att visas för turister.. Kändes skumt att befinna sig i det kaféet som man sett på TV i 10 år.. Vi såg även delar av Gilmore Girls husen, bl a Lorelai's framsida.. Vi fick även se studion till 2 ½ män..

Det var ganska kallt på kvällen så det blev till att åka till hostelet och hämta en varm tröja och sen tog vi oss till Universal Studios och gick runt där en liten stund... Vi hittade en restaurang och åt god mat. Kikade i lite affärer och bara njöt av kvällen.. Väl tillbaka bestämde vi oss för att ta det lugnt och gå och lägga oss.. Skönt att få sova ordentligt..

Vaknade upp på lördag morgon och tog oss ut till Santa Monica Beach där vi planerade att äta frukost.. Och ni som känner mig vet att jag inte fungerar alls utan min frukost.. Vi gick iaf ut på Santa Monica Pier och åt på ett litet kafé där.. Bagels och kaffe, bra frukost! Vi satte oss sedan i Pariserhjulet och fick en fin utsikt över Santa Monica Beach.. Sedan blev det promenad utmed stranden som sedan blev till Venice Beach.. Det var så underbart att gå där i värmen i januari och bara njuta av utsikten, palmerna, värmen och det var så fantastiskt avkopplande.. Venice Beach var också helt otroligt .. Folk joggade, åkte rullskridskor, skateboard, cyklade m.m.. Vi hade lätt kunnat spendera hela dagen här men kände att vi behövde bege oss inåt stan igen.. Det blev en snabb lunch på Subway och sen begav vi oss på en Hollywood Tour med besök till Hollywood skylten, kändisars hus, Rodeo Drive, Mulholland Drive m.m... Det blev ganska kallt att sitta i en öppen buss och jag mådde inte helt bra i slutet på denna turen.. Vi tog oss tillbaka till hotellet för att vila lite innan vi tänkte gå ut och ta en öl någonstans.. Vi träffade 4 norska tjejer på hostelet som precis hade anlänt så vi hängde på dom.. I jakten på restaurang sprang vi även på tre danska killar och en norsk som jobbade i en butik som talade om vart vi skulle gå och äta.. Perfekt tänkte vi! Efter vi ätit på en trevlig restaurang gick vi till en bar och hade det roligt.. Det slutade i en riktigt kul utekväll och på en irländsk pub på Hollwyodd Blvd stötte vi på George Stults.. Han var med i Sjunde Himlen. Han var polisen som gifte sig med en av döttrarna.. Efter att ha pratat med honom en stund bar det vidare för efterfest och sedan tillbaka till hotellet vid halv 4 på morgonen.. Trött och sliten var jag nu mer än redo att sova!

På söndag morgon bestämde vi oss för att att hålla oss lokalt runt hotellet. Vår shuttle skulle komma kl 13.50. Vi gick runt och såg några stjärnor på gatan, bla Ingrid Bergman, Michael Jackson m.m.. Vi gick in på Madam Toussoud och såg vaxdockor av kändisar.. Det var sjukt vad lika de var!! Framförallt nutida dockorna som Jennifer Aniston, Julia Roberts, Justin Timberlake, Obama m.fl... Anna var lite skraj och ville inte gå nära dom! haha..

Vi gick sedan runt på Hollywood Blvd igen och kollade lite överallt innan vi kände att vi var trötta på att turista. Köpte med oss mat, gick till hostelet och väntade på shuttlen.. Hemresan gick bra.. När Anna lämnat så gick jag runt coh såg att de hade Svininfluensa vaccionation på plats så jag passade på. Så när man vaccinerad mot det också.. Toppen! =)

Det var helgen i Los Angeles i korthet.. Mycket givande och jag kommer definitivt åka tillbaka!

Kommentarer
Postat av: Elin

Vilken helg!! Jag är grymt avundsjuk... Sa jag att det är snöstorm i Stockholm idag igen?! Och i helgen ska det tydligen bli ännu värre. Ca 30-40 cm imorgon och på söndag väntar 15 minus IGEN. Buhu, ge mig sol, ge mig värme! Jag är kall och fullkomligt genomskinlig. Säger bara, njut!!

2010-02-19 @ 09:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0