Long time no see

sen förra veckan så har det inte hänt så mycket.. Paul mår bra och det är ingen fara här hemma.. har jobbat på som vanligt och gått på mina kurser..

i fredags var Therese och Mirela här.. Vi gjorde tacos och spelade Wii.. Mycket lyckad kväll! Och ont i armarna fick jag efter Wii-boxningen..  I lördags skulle jag åkt med familjen och kollat på Jordans fotbollsmatcher men de behövde åka kl 6 på morgonen och inte komma hem förän runt 16-17 tiden och det kände jag väl inte riktigt för på min lediga dag.. Så jag tog det lugnt och njöt av att ha huset för mig själv.. I söndags hade vi au pair möte och vi skulle på hike vid några gruvor uppe i Grass Valley..

Om man får info att man ska gå på hike, ta på sig varma kläder och ta med sig mat till picknick, gör man inte det då? Jag var iaf den enda som var förberedd för eventuellt dåligt/kallt väder.. Övriga flickor kom i tajta jeans en tröja och en jacka.. Och det var inte speciellt varmt så givetvis blev det ingen hajk.. Vi gick däremot en rundvandring bland gruvorna.. Sen blev det kaffe inne i Grass Vallet där det var nån som ställde sig frågande till varför ingen beställde lunch.. Inte en tanke på att vi skulle haft med oss picknick mat.. Ibland undrar man om folk tänker överhuvudtaget..

Det tog iaf hela dagen innan jag var hemma igen och då bjöds det på grillade revben.. Det gillar vi! Fick äntligen pratat med finaste mormor igår på Skype. Min moster tog en dator med sig till henne så det var jättekul att se och prata med henne.. Var så otroligt längesen nu!!

Kom hem från tennisen för en stund sedan och har pratat med Therese.. Tennisen idag var mkt roligare än förra veckan.. Kan bero på att jag spelade mycket bättre och man börjar nu känna klassen lite mer också så man börjar prata med varandra på ett annat sätt..

Ikväll ska på basketmatch.. Jag, Theres, Mirela och Mirelas kompis som är på besök.. Paul har lcykats fixa väldigt bra biljetter genom jobbet och idag ska Kings möta Detroit, laget som svenske Jonas Jarebko spelar i.. Hoppas han får några minuter på planen så man får se honom in action.. Ska bli kul iaf.. Och Paul var så himla snäll och bjöd oss på dom biljetterna.. Som en tidig födelsedagspresent till mig sa han.. Underbar man! Jag hade ju annars vart nöjd med en blomma eller nåt liksom.. Nej nu ska jag hämta barnen, sen till deras counseling och sen släppa dom hos Paul på hans jobb.. Ja, mycket kort arbetsdag idag.. Jag gillart!


Min au pair grupp på besök i Grass Valley


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0