Safari Park och Sea World

Inatt sov jag gott måste jag säga. Även om jag vaknade några gånger så sov jag riktigt bra totalt sett. Klockan ringde igen vid 08.30 men vi snoozade ett tag och klev upp vid 9.00. In i duschen, frukost ute på bakgården, kaffe på starbucks, tankning och sen bar det av till Safari Park. Det låg en bit ut så vi körde och körde. När vi klev ur bilen var det som att kliva in i en bastu. Riktigt varmt och kvavt var det. Vi tog oss runt och såg stora elefanter, lejon, några jättesöta surikater och ja massor med djur. Området var riktigt stort och det känns bra att djuren har så stort område att röra sig på. Vi gick runt på safari park i ca 3 timmar. Mycket mer hade vi nog inte orkat med i den värmen.

Det bar av mot som jag sett fram emot mest under dagen; Sea World! Det var inga som helst problem att hitta dit, gps är bra att ha! Vi tog oss in och tog en snabb fika för att sedan gå och sätta oss för att titta på späckhuggarshowen Believe. Något jag verkligen ville se och den var bra. Stora är dom vill jag lova! Och skvätta vatten kan dom också. Som tur är fick vi inte något vatten på oss. Förut brukade deras tränare simma med soäckhuggarna i showen också men efter olyckan i somras där en av de kvinnliga tränarna dog gör dom inte det längre. Iaf inte just nu. Lite synd för det hade vart fräckt och se.

Sen gick vi vidare och såg massa olika typer av vattendjur. Hajarna var rät fräcka och se. Vi passade på att äta innan delfinshowen. Den showen var inte enbart delfiner utan även akrobater och simhoppare vilket var rätt kul att se. Dock var det ungefär hälften av showen som bestod av akrobaterna och helst ville man ju se delfinerna liksom men det var en grym show ändå.

Båda showerna var ganska korta på ca 20-30 min men det gjorde egentligen ingenting. Fanns ju annat att göra i parken. Vi tittade på pingviner och även på isbjörnar.

Allt som allt: en mycket lyckad dag! Våra bilder från snorklingen har kommit också men vi måste köpa dom så ni får vänta med att få se dom bilderna.


Fanns ganska många elefanter


En lejonhona. Hon var stooor.


Hanen låg och sov på en bil




En jättesöt surikat


I väntan på späckhuggarshowen


Späckhuggarshowen "Believe"


Delfinshowen


En söt säl


En isbjörn som låg och sov


En åkattraktion där du blir genomblöt! Vi valde att inte åka...


Vi såg en späckhuggarbil utanför SeaWorld

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0