Roadtrip och State Fair

sen vet jag faktiskt inte vart tiden tog vägen.. har varit med barnen hos mirela en hel del så dom får leka av sig i poolen vilket är bra.. vi har gått på bio och tagit det lugnt.. nånstans ska dom ju vara så utvilade så dom nästan är uttråkade innan man bärjar skolan..

för ett par veckor sedan åkte vi på roadtrip med grandma.. vi bestämde oss för att åka till redwoods och till Fort Bragg.. Eftersom vi skulle till ett ställe där filmen Overboard spelades in var det bara till att hyra den och sen den igen.. var ju ett tag sen sist.. det är den med Goldie Hawn när hon tappar minnet... skön film för övrigt!

tog ca 4-5 timmar upp dit.. och fina vyer var det på vägen också!! vi stannade till vid en lake som jag inte kommer ihåg namnet på nu,, och åt glass... jättemysigt! =) sen åkte vi till olika ställen där de har redwoods träd och körde bland annat igenom ett.. japp, så störa är dom! helt otroligt!! Går knappt att förklara faktiskt.. måste ses! på vägen åkte vi också förbi ett hus som helt ställer till det för dig! dom har byggt det så det lutar vilket helt lurar din hjärna.. jag var helt yr därinne! sen åkte vi till hotellet där vi skulle sova.. barnen hoppade i poolen en kort stund och jisses vad kall den var!! helt sanslös kall.. jag hackade tänder så jag satte mig i jacuzzin jämte istället.. mycket skönare =) vi gick och lade oss rätt tidigt.. vi var rätt trötta!

på morgonen bar det av till fort bragg och där var det krokiga vägar vill jag lova! och grandma kör rätt fort!! en annan hade krypit i de svängarna... vi åt på restaurangen där overboard spelades in och hängde vi vattnet en stund.. fick en härlig pratsund med grandma medan barnen lekte på stranden.. jättemysigt.. efter sightseeing inne i Fort Bragg bar det av hemåt igen...

och vi hann bara var hemma en dag.. på lördagen var det dags för California State Fair med grandma.. vi kom dit 13-tiden och gick runt och kikade.. Jordan hade en jävla attityd ska jag be och få tala om... Nästan så jag ville ge en slap.. Otacksam, ohövligt och allmänt en attityd som var helt sanslöst.. Efter en smärre utskällning bättrade hon sig och blev glad.. Bland annat såg vi en dinosaurie utsällning som JT älskade =) Ögonen var så stora på grabben, det gillar vi =) hehe.. sen såg vi motorcross freestyle uppvisning.. häftigt!! eftersom det var riktigt varmt fick vi ibland sätta oss i skuggan och svalka oss.. går inte gå i solen hela dagen på det sättet.. sen blev det lite åkattraktioner.. först hänggungor, kul! =) JT var lite tveksam först men hängde på.. han är ju orolig att saker ska gå sönder och att man åker ner, men efteråt tyckte han det var skitkul! grandma och Jordan åkte nog snurrsak.. de flesta åkattraktioner på State Fair var spinn eller snurrsaker och det fixar inte min mage.. så fick tyvärr säga nej till det där...Jt ville då spela lite grejer.. kasta basketbollar i korgar.. pricka i vatten i nåt hål och lite sånt.. han ville även köpa ytterligare guldfisk och blev INTE glad när jag sa nej.. det har ju nyligen haft fisakr som dött om vartannat och inte städade dom akvariet, det fick ju paul göra och det var han trött på... det tog ett tag för honom att bli glad igen så jag och jordan åkte pariserhjulet under tiden.. sen pasade vi på att äta och sen bar det av till den stora delen av dagen.. Demolition Derby! Bilen som kraschar i varandra! Och det kanske inte låter så himla roligt och mina vänner vet att jag inte direkt är någon bilperson och tycker det är rätt o intressant... Jag älskar att köra bil.. det är typ allt.. Men det var faktiskt riktigt kul! Älskade det! Ordentliga krascher.. högljutt och det stank ordentligt.. dessutom fick man jord på sen när bilarna svängde kraftigt.. grymt!!


Vi stannade till och åt glass på vägen till Redwoods


Ett stort Redwood träd


Jordan när vi åt vår picknick-lunch


JT vid lunchen =)


Ja dom är stora dom där träden


The Grandfather Tree


Giant Tree


Det lutande huset.. Heeeeeelsnurrigt!!!


Fort Bragg




Barnen lekte


Barnen med Grandma


Utanför restaurangen där filmen Overboard spelades in.. Riktig god mat också!!!


Dinosaurie-utställning på State Fair


Motorcross freestyle


Grandma och Jordan åkte Scrambler


Demolition Derby


Jordan när vi åkte Monorail genom hela State Fair


JT har haft en bra dag =)


Grandma =)


Jag och Jordan innan det är dags att åka hem =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0