Resan hem till Sacramento..

Ja resan hem till Sacramento gick bra. Vi gick upp tidigt, packade ihop oss, köpte kaffe på Starbucks (som vanligt) och körde iväg när klockan var 08.00. Eftersom vi planerat att stanna till vid Carmel och Monterey så skulle det dubbelt så lång tid än om vi enbart skulle köra direkt hem till Sac. Hände inte så mkt på vägen upp, vi satt båda två mest tysta. Efter att ha spenderat en hel vecka ihop 24/7 så var vi nog rätt trötta på varandra också efter ett tag... Hehe... Helt naturligt! Hur som helst stannade vi till och åt lunch vid ett diner på vägen innan Carmel. När vi kom upp dit så åkte vi en väg som kallas 17 mile drive som är en väg man kör precis vid kusten med fina vyer. Jättemysigt! Sen körde vi snabbt igenom Monterey som förövrigt verkar vara en otroligt mysig liten stad/by. Önskar verkligen att vi kunnat stanna där, men vi båda två var trötta och hade några timmar kvar hem så det var till att gasa på hemåt. Det var nog den längst tsräckan någonsin! Jisses, vi kom aldrig fram kändes det och mycket trafik gjorde inte saken bättre.

Vi var hos Mirela när klockan var strax efter 20.00 så vi packade snabbt ur hennes grejer och sen körde jag hem till mig. Var hemma runt 21.00 och vad trött jag var. Paul var ju iväg så grandma var där. Pratade med henne en stund, och så fort hon åkt såg jag till att ungarna kom i säng och sen vara det bara att städa ur bilen och upp med mina väskor.

Allt som allt hade jag en riktigt bra resa. Känns som ett perfekt avslut innan man åker hem.

Idag har jag då lämnat tillbaka hyrbilen och sen åkte jag och grandma och åt frukost. Vi satt där i 3 timmar och pratade. Kommer sakna henne jättemycket känner. Sen bar det av hemåt igen för att prata med Johanna, den nya au pairen på telefon. Slutade med 1½ timmas långt samtal. Verkar vara en helmysig tjej och tror det kommer bli toppen!

Nu är det en vecka med packning, rensning, städning och massa saker som måste avklaras. Men vi skjuter på det tills imorgon! Idag ska jag bara slappa!


Ett av ställena vi stannade till vid när vi körde 17 mile drive




Fina vyer =)


Ett träd ute på en klippa


Monterey

Kommentarer
Postat av: Malin

Åhhh va underbart, härligt med road trip. låter som ni fick se allt ni vile också :) hoppas på en skypedejt i vecan nu :) ska maila dig med en gång tror jag minsann :) puss

2010-09-01 @ 15:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0