In San Diego

Just nu sitter vi i ett jättevarmt rum i San Diego.. Vi är båda två rätt trötta efter en lång dag i bilen.

Vi hämtade ju bilen igår och det gick smärtfritt.. Vi betalade det pris som jag ringde om så efter ånga bud på olika pris blev det ett riktigt bra så vi kände oss nöjda. Trevlig bil var det också! =)

Klockan ringde 05.55 imorse.. Vi hade bestämt oss för att åka kl 07.00 så duschen kallade klockan 06.00.. Med trötta ögon och hungrig mage drog jag mig in duschen. Efter det blev det snabbt upp och göra frukost medan Mirela duschade.. Ni som känner mig vet ju att jag måste ha frukost innan jag fungerar ordentligt! Iaf, vår plan att åka kl 07.00 sprack och det bar av 07.25 istälet.. Men å andra sidan hade vi sagt att senas åka från huset kl 07.30 så vi fixade det ändå.. Vägen ner gick ändå ganska smärtfritt! Vi hade laddat ner en massa gamla 90-tals hits och hade nostalgi fest ner.. Hög musik, mycket sång (inte sagt att vi sjöng vackert) gjorde bilresan väldigt rolig till och med! Vad sjöng vi bilen? Backstreet Boys, N'Sync, Britney Spears, Carola, Disney låtar.. Ja ni fattar vinken! Och det pinsammaste av allt är att vi båda två kunde låtarna, både vers och refräng.. OCH dessutom vet hur musikvideon såg ut till låtarna.. haha! Vi garvade bra på vägen ner kan vi säga!

Vi bytte förare lite då och då på vägen ner så vi körde runt 2-3 timmar i sträck innan vi bytte.. Eftersom Mirela inte vill köra i Los Angeles så blir det mitt ansvar så vi såg till att byta så det blev rätt..

Annars hände det inte jättemycket på vägen ner.. Ren motorväg ner och inga större problem. Vi körde förbi en ganska stor skogsbrand där vi såg helikoptrar komma flygande med vatten och bra många brandbilar.. Röken var brun.. Dock verkade det som det var i slutet på branden.. Mycket var svart och vi såg inte så jättemycket eld..

När vi kom till LA hade vi väntat oss världens bilkö men det gick bra.. Va inte så mycket trafik och det var enbart på ett fåtal ställen i LA och när vi närmade oss San Diego som det kom lite då och då.. Vi hittade ganska lätt till vårat Hostel och verkar vara ett helt ok ställe. Ikväll tänker vi nog gå och lägga oss hyfsat tidigt så vi får en god natts sömn inna morgondagens snorkling. Som jag ser fram emot den!


Vår lilla pärla för veckan


Mirela sjunger i bilen


Motorvägen på väg ner.. Så här såg det ut större delen av vägen.. Notera rökmolnet från branden..


En del av branden och det brända gräset


Det rök rejält


Jodå jag sjöng också!!


Vi kör igenom Los Angeles


Vi är i San Diego


När vi kom fram tog vi en promenad på 30 min för stt sträcka på benen och få lite luft. Då gick vi förbi denna som stod utanför ett hus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0