Florida - andra halvan

Ok, får väl ta vid där jag slutade.. Jag som sagt så blev jag sjuk andra halvan av florida.. Lagom till Jordans matcher började, bra tajming.. Hon hade två matcher på torsdagen och herregud vad varmt det var.. svettades enormt.. är så glad att Paul valde att åka tillbaka till hotellet med Jordan mellan matcherna.. det gör nästan ingen skillnad att sitta i skuggan... tjejerna vann en match och spelade oavgjort en match... fredag morgon vaknade jag med halsont och kände mig allmänt hängig.. hängde ändå med till första matchen men mådde så dåligt när vi kom hem att jag stannade hemma när de spelade andra matchen denna dagen.. låg hemma framför tv:n resten av dagen vilket inte kändes helt ok.. man var ju i florida liksom, kul att ligga inne på ett hotell... läste en hel del också!

skulle egentligen gått på en match på lördagen också men mådde så kast och är rätt säker på att jag hade feber så jag avstod.. kände mig såååå skyldig mot Jordan att inte se hennes matcher när jag var där, men jag var heeelt väck.. blev ytterligare en dag inomhus.. senast jag var så sjuk tror jag var i början av 2008.. TYvärr gick tjejerna inte vidare efter MYCKET krångel med organisationen.. Olika besked från olika folk... Poäng givna på konstigt sätt... helt sanslöst.. den kvällen var det barbecue på de andra spelarnas hotell så det åkte jag med på iaf.. kände att jag suttit inne tillräckligt och nu var det ju kväll, lite svalare ute.. det var jättetrevligt.. ett par öl så kände jag mig som ny igen =) hehe.. fick pratat med en del av föräldrarna och hade riktigt trevligt.. skönt gäng!!

vaknade på söndagen och mådde väl inte toppen då heller men kände dock att jag inte kunde ligga inne en hel dag igen.. så bestämde mig för att dra till poolen och iaf ligga i skuggan.. barnen var på samma idé så vi drog väg... där förblev jag större fram till det var dags för vm-finalen.. då bar det av hemåt och titta på den! barnen hade åkt med paul nånstans som jag inte kommer ihåg just nu... vilken match.. vilken brutal match!

på måndagen sov vi ut hyfsat.. checkade ut vid 11 och sen åt vi frukost.. efter det bar det av till hotellet och det här var nog dagen när jag mådde sämst.. och dessutom flyga på det.. ingen höjdare.. som vanligt när jag är riktigt sjuk fick jag näsblod.. och inte det lilla heller.. tig mig 20 min att få någorlunda stopp på det.. sen fick jag sitta med en tuss i näsan nästan hela flygresan.. när vi mellanlandade i Las Vegas skulle jag möte upp Mirela som hade varit i New York över helgen och åkt ehem samtidigt.. det visade sig att vi hade samma flyg hem från Las Vegas, vilken tajming =) haha.. mina öron hade totalt slagit lock när vi landade i vegas så jag hörde inte riktigt normalt.. när vi sen landade i sacramento var det ännu värre... fan va ont det gjorde när vi gick.. jag har normalt inga som helst problem med när jag flyger... men när man är jätteförkyld så går det inte lika bra.. locket släppte inte heller när vi kom hem på kvällen.. släppte först någorlunda dagen efter.. sen gick det nog nästan en hel vecka innan det var helt borta.. fyfan.. aldrig mer flyga när man är förkyld.. och ont i näsan hade jag också!

men allt som allt var florida ändå riktigt najs! åker gärna tillbaka på ren semester nån gång =)


Jordan vid en av sina fotbollsmatcher


Delar av laget vid stranden i Florida.. Vattnet var sååååå varmt! Grymt härligt!


Slappade vid poolen trots att jag var sjuk.. då får man helt enkelt ligga i skuggan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0