Dålig start på veckan..

Ja det var väl kanske inte världens bästa start. Skulle som sagt spela tennis med Alex på morgonen och när jag kom dit hade hon totalt glömt av det.. Men ett snabbt ombyte och iväg i hennes bil så blev det ändå 1½ tennis.. Kändes lite konstigt att säga hejdå till henne efteråt.. Känns som om vi ska ses nästa vecka igen liksom.. Så långt en ganska bra start på dagen.. Åkte hem och åt en bit mat och läste lite innan jag hämtade lillkillen på skolan..

Och även om jag nudå tycker det är störtskönt att ha dagarna tillbaka igen och kunna få 6 tim för mig själv i ett tomt hus så börjar också andra diskussioner med barnen; läxor! Jordan är generellt bra med sina läxor, har koll och gör det hon ska men ibland "glömmer" hon av nåt (hur mkt det minnet sviker med vilje kan ju diskuteras kanske) så man får påminna henne.. Men där är det inga tjafs ändå.. Lillkillen tycker ju då som dom flesta ungar att det är döööötråkigt att göra läxorna.. Ännu tråkigare med matte som är ett ämne han har svårt för.. När han var klar och jag kollade av hans läxor så började vi rätta till vissa saker som han sett fel och sådär, so far so good.. Men så kommer vi till ett problem som han totalt missförstått och jag försöker som vanligt förklara för honom på ett så fint och enkelt sätt som jag kan hur han kan lösa problemet.. Hans lösning? Matte är annorlunda i Amerika! Och här kommer hans attityd in och tillslut får han ett ryck, himlar med ögonen och är allmänt tyken.. Det kanske inte låter så illa nu när jag ser det i skrift men faktum var att det var droppen för mig.. Han har betett sig så förut när det gäller läxor och chansar mest på sina svar och tycker fröken kan rätta... Här har jag ju satt hårt mot hårt.. Inte poppis hos en 11-åring alla gånger! Totalt vägrar han lyssna på mig och springer in på toaletten.. Jag fick nog kan jag säga..!! Det är första gången på hela året som nåt av barnen har fått mig att gråta på mitt rum.. Mitt tålamod är slut.. Att det dessutom snart är dags för mig att åa hem kan säkert ha en roll också, man är ju sådär supertrött på sitt jobb precis innan "semestern"..

Fick iaf ringt Mirela och spy galla där ett tag.. Hon är bra den där Mirela! Kan man behöva ibland! Eftersom Paul inte skulle vara hemma den kvällen kunde jag inte ut och andas på kvällen och komma bort en stund.. Ringde Paul senare på kvällen och förklarade vad som hade hänt.. Han tog det bra.. En månad utan tv-spel, nintendo, data-spel, gameboy, you name it blev lillkillens konsekvens. Kan vara bra för honom ändå för i min mening sitter han vid sina spel alldeles för mkt.. Fick även pratat med pappa och Lisbeth en sväng på tisdagen och spy galla där med, är gött ibland! =)

Hur som helst.. jag har nu lugnat ner mig igen efter en fika igår med Mirela.. Nämnde jag förresten att hon är bra den där Mirela? ;-)

Idag har varit en bra dag.. Haft kul med barnen, och snackat en del.. Och nu är det 6 dagar kvar till roadtrippen!! I can't wait!! Kommer bli ett grymt avslut på året här! =)

Dålig start på veckan så nu kan det bara gå uppåt, eller hur??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0