Mina vänner...

Ett långt inlägg tillägnat mina vännr och min syster!

I torsdags var jag och tre av mina närmsta vänner; Emma, Malin och Sara och åt en avskedsmiddag på Thai Silk här i stan. En mycket mysig middag med många skratt och snack. Sara var bra på att hålla låda som vanligt :P hehe.. Vi satt kvar tills de på restaurangen började släcka ner, då insåg vi att det nog var dags att ge sig.

Eftersom troligtvis Sara och Malin kommer förbi här någon gång under dagen sa vi inte riktigt hejdå. Men när vi släppte av Emma var det då dags att säga hejdå till henne. Emma är en person jag alltid har kunnat ringa och prata med när det varit tufft eller när jag har haft något kul att berätta. Hon har varit med genom alla mina upp- och nedgångar och alltid funnits där för mig oavsett hur hon själv har mått. Vi har stöttat varandra. En person som förstår mig utan och innan. Kommer sakna henne något så oerhört när jag är borta, men jag vet också att hon finns kvar när jag kommer hem igen.

Malin kommer jag sakna och alla våra slapparkvällar. En skön tjej som är j-vligt smart och alltid gett goda råd. Vi har framförallt umgåtts mycket de senaste 1½ året när jag bott i Göteborg. Skönt att ha någon att bolla idéer med och hon är en otroligt bra lyssnare. Nu får hon allt ta sig i kragen och skicka in sina ansökningshandlingar så jag får över henne till USA.

Sara Sara Sara. Jag känner TVÅ personer som kan hålla låda oavsett sällskap, omständigheter etc. Du är en av dem som alltid får mig på gott humör och vi har gått igenom en del ihop. Sara är min äldsta vän och vi har hängt ihop sen barnsben. En person som också funnits där för mig genom svåra tider. Vi har inte sett eller pratat så mycket den senaste tiden men det är också skönt att komma hem, dra igenom det som hänt lite snabbt och sen är man tillbaka och allt är som det alltid har varit.

Ojdå, det blev ett ganska långt inlägg, det var inte meningen.. Jaja, när jag ändå är igång så måste jag nog också nämna Elin J. Vi lärde känns varandra på diggilooturnén 2006 och den här bruden är nog den skönaste människan jag känner. Detta är person nummer TVÅ som kan hålla låda. En Vara-tjej (nej förlåt, Arentorp!) som ALLTID ALLTID får mig på gott humör och samtidigt kan vi prata om seriösa saker. En person som alltid lyckas göra bra ifrån sig oavsett vad hon tar sig an och det är något jag beundrar något enormt hos henne. Hon är varm, har humor och en genom"äkta" person (du vet vad jag syftar på.. hehe..).  Hon flyttade upp till Stockholm för ett jobb i somras så henne fick det bli en lunch med när jag var uppe på ambassaden..

Sist men absolut inte minst (snarare störst!) måste jag ju också nämna min syster. Den viktigaste personen i mitt liv är min syster Helena. Eftersom det skiljer en del i ålder på oss har vi inte alltid stått varandra nära men ju äldre jag har blivit desto närmare har vi kommit varandra. Hon har alltid funnits där för mig och henne har jag alltid kunnat prata med om allt. Att inte alltid behöva höra det man vill höra utan det man kanske behöver höra är också något som jag vill tacka henne för. Är det någon som förstår mig och som vet vad man ska säga till mig för att jag ska må bättre eller bara rycka upp mig är det min syster. Att inte få vara med när hon ska ha barn i januari är något som sliter mig i delar men det är också en tid kommer ta igen med råge när jag kommer hem. Älskar dig syrran, mer än du anar! Du är mitt allt!! Kommer sakna dig och Anders otroligt mycket när jag är borta och är helt övertygad om att erat barn kommer få världens bästa föräldrar! Är så stolt över att kunna säga att du är min syster! Du är en förebild för mig och jag beundrar dig på alla sätt!!

Nu blev det sentimentalt men så får det också bli ibland!!!
Men nu finns ju Skype så man kan ju faktiskt hålla bra kontakt med personer hemifrån. Sen skaffar man vänner "over there" och det känns ju toppen det med!! Jag är inte alls orolig över detta, det löser sig alltid!!

Massa kärlek till er alla!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0