Lååååång inlägg

Ok,

Jag har så otroligt mycket att berätta nu..

New York City
Det var helt fantastiskt!!! Stort överallt och husen var precis hur höga som helst.. Skitkul att se.. Vi åkte först på 3-4 timmars sightseeing tour och då åkte vi även över till Staten Island och på vägen såg vi också Frihetsgudinnan. Den var mindre än jag trodde men vi såg den iofs på håll...Vi åkte förbi Central Park, Manhattan, Broadway.. Vi såg Ground Zero som egentligen just nu inte visar så mycket men det fanns en svart byggnad jämte som var riktigt riktigt hög. Och våran tourguide sa att the Twin Towers var dubbelt så hög.. Helt otroligt!!
Vi avslutade sightseeingen med att åka upp på Top of the Rock på Rockefeller Center för att få en fantasisk utsikt över New York City. Sen valde jag, Cindy (Norsk), Maria (Dansk) och Sam (Australiensare) att gå vidare till Times Square. Vid det laget var det mörkt och det var hur häftigt som helst. Jag skulle kunna gå på de gatorna i evigheter.. Men vi hade enbart 1½ timma egen tid och vi var dessutom otroligt hungriga.. Det blev pizza slices!

Igår (Fredag) så var det dags att bege sig till familjen.. Hela morgonen gick så fort så jag hann inte ens säga hejdå till alla.. Jag och Cindy är ju iaf hyfsat nära varandra så vi kan nog ses en del =) Har träffat så otroligt många och härliga människor den här veckan som kommer från många delar av världen!
När jag väl kom till flygplatsen visade det säg att mitt plan till Washington var försenat nästan två timmar och flygbolaget var inte säkra på om jag skulle hinna med nästa flyg till Sacramento. Det visade sig att jag skulle hinna med 20 min marginal.. När jag kom dit var även det planet försent.. Först 30 min för de hade hittat nåt fel på planet som de försökte åtgärda.. När det sedan visade sg att generatorn inte skulle fungera för en lång flygresa så fick de flyga ner ett annat plan så vi blev försenade 3 timmar.. Ringde Paul, men det skulle inte vara några problem.. Gick och åt en Ceasar sallad vilket var grymt gott och en enorm skillnad mot den mat vi ätit den senaste veckan..

Barnen är såå jättehärliga.. Jag kom före de till flygplatsen och de har gjort jättesöta skyltar till mig.. Ska ta kort på dem och sen sätta upp dem på min vägg här! JT har bara idag gett mig 3-4 kramar och det känns ju riktigt bra. Jordan är så söt och hjälper mig med saker och att hitta överallt och förklara saker o ting. Det kommer bli jättebra det här! Och Paul är fantastisk. Lugn och harmonisk med humor. Jag fick en iPod Shuffle som present när jag kom hit och det tyckte jag var hur gulligt som helst!!

Idag hade Jordan fotbollsmatch kl 9 på morgonen men det var helt ok om jag stannade hemma eftersom jag var så trött.. Sov dåligt hela natten men var alldeles för trött för att gå upp så tidigt... Däremot åkte med till JTs match senare på eftermiddagen och det var riktigt roligt.. Det kommer bli mkt fotboll det här året!! Och herregud vad varmt det är!! Det är 36 grader Celsius.. Därför har vi stannat inomhus resten av dagen.. Däremot gick vi ut lite senare på kvällen när solen gått ner för att kolla in området litegrann.. Vi gick förbi JTs skola så jag vet vart jag ska ta honom på morgonen framöver.. Sedan har jag enbart umgåtts med barnen hela kvällen.. Skulle eventuellt träffat en annan svensk au pair som jag haft kontakt med ett tag.. Men jag är såå otroligt trött så jag valde att stanna hemma istället och ta det lugnt..Hade varit otroligt kul men måste nog se till at vila upp mig lite också! Har busat med barnen och spelat Wii resten av kvällen och nu är jag supertrött..! Gillar båda två skarpt!

Det blev ett långt inlägg men var ju tvungen att skriva om vad som hänt det senaste ju =)
Då säger jag good night california, god morgon sverige!

Och Emma, jag har fixat klockan! ;-)


Cindy, Sam, Maria och jag på Times Square. Det är Cindys bild från facebook!
Underbara människor! =)


Kommentarer
Postat av: Sara

åhh av härligt det låter! :) jösses va varmt.. men du lär vänja dig.

Kraaaaaaaaaaaaaamar!!!!!

2009-09-27 @ 22:27:25
Postat av: malin

åhh fasen va härligt gumman, är sååå glad för din skull att det känns bra :)måste slänga iväg ett mail snart också å skriva lite mer :) njut järnet av värmen och livet!!! pussss

2009-09-27 @ 23:58:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0