Temporary Driver License

nu har det gått ett par dagar innan jag uppdaterat på ett tag...

kan börja med att informera; jag klarade teoriprovet för det kaliforniska körkortet. Hade enbart 1 fel =) för dom som undrar hur det går till att ta körkort här i usa kan jag meddela följande.

1. du går in på ett DMV-kontor i ditt område. Går fram i en första kö och meddelar varför du är där. Man får ett formulär att fylla i och en nummerlapp. Jag hade lite flyt så jag satt nog kanske 20-30 min innan det var min tur.. har man otur kan man få sitta i flera timmar... när jag blev framkallad fyllde hon i lite papper och st'llde lite frågor. eftersom jag hade glömt ett papper (de behövde ha mitt DS2019 av nån anledning men ja ja.. när jag kom tillbaka fick jag stå i en annan kortare kö eftersom jag redan varit där så jag slapp börja om från början.. =) betalade 28 dollar och sedan vidare till nästa steg...

2. man får ställa sig i en annan kö. där skriver man under med sin namnteckning, tar tumavtryck och sedan foto. när det är klart får man sitt prov man ska skriva. Man går in i ett litet rum berdvid där det för tillfället stod 2 andra män och skrev sina prov.. provet var på 36 frågor, man får ha max 6 fel.

3. när man skrivit provet ställer man sig i kön igen för att få det rättat.. jag hade enbart 1 fel =) fick då ett temporärt körkort och hon kollade efter uppkörningstider men det fanns inga så jag får hålla koll online.. men enligt henne får jag köra på mitt temporära själv i bilen ändå, men innan jag kan få det kaliforniska så måste jag göra uppkörningen.. skumt.

det var alles.. nu är det då bara uppkörningen kvar.. men det ska nog gå bra.. Paul ska ringa till försäkringsbolaget imorgon så jag finns med på bilens försäkring och sedan kan jag börja köra runt mer =) me like alot!!

helgen har varit lugn.. skulle egentligen träffat Mirela och Therese igår men valde att stanna hemma.. kände att jag ville sova ut i min egen säng idag.. har varit ganska trött hela veckan så kände att jag behövde det.. och nu kan jag ju snart köra längre sträckor själv och då blir det sååå mycket lättare! det gillar vi.. idag har jag och barnen busat en del. framförallt har vi begravt varndra i deras gosedjur... hmm.. japp.. och varmt blev det också..

kram på er alla!! =)


JT spelade match på lördagen


Jordan redo för sin match efter JTs...


Jag och JT begravda i gosedjur!


Kommentarer
Postat av: Emma Olsson

Ha ha ha! Underbart kort på dig och JT du. Ponnyn gör sig verkligen som huvudbonad. Tycker mig till och med kunna skymta att fröken Hagberg minsann har fått lite färg "over there". Skype är på G Jonna, men denna veckan kan vara den mest hektiska jag upplevt under utbildningen. Så det dröjer lite till. Tänker på dig! Saknar dig. Kraam!

2009-10-26 @ 09:06:11
URL: http://www.calendulas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0