Storm i Kalifornien!

Japp ni läste rätt.. Det har stormat här. Och ganska illa också.. Igår precis öste det ner och blåste storm så in i bänken. Ett helt staket på gatan nedanför har blåst ner.. Flera träd på vägen till Jordans skola blåste ner och det var översvämningar på flera ställen runtom här. Dock inte precis där vi bor som tur är. Strömmen gick strax innan jag skulle hämta Jordan i skolan och när jag skulle ta bilen så gick inte garageporten upp givetvis.. Fick ringa Paul och innan jag löst det problemet, hittat husnycklarna och annat så var jag givetvis sen till att plocka upp Jordan.. Fick hämta JT först istället men fick tillslut tag på henne och stackarn var precis dränkt..

Såg till att barnen hoppade in i varma duschar när vi kom hem och på med torra varma kläder. Sen blev det allmänst mys i soffan bara. Paul hade förberett en potroast och det var smarrigt värre får jag säga! =)

Idag hade barnen Miniday, vilket betydde halvdagar så när vi kom hem och de hade gjort sina läxor och städat undan nedervåningen efter sig så åkte vi till Walmart. När vi kom hem kom Jordans vän Emma över och sen när Paul kom hem blev det premiär för Taco Bell för min del.. Mkt gott må jag säga.

Fick en skön kommentar idag från JT när vi diskuterade antalet snabbmatsrestauranger i Sverige. V ihar ju inte Panda Express, Taco Bell eller liknande.. Det är ju typ McDonalds, Burger King, Subway o så.. inte så många mer.. "Is that all you eat?". Jag skrattade bara och sa "Nej JT, i Sverige lagar vi oftast vår egen mat". Fick till svar att det var konstigt. Skön kille det där!

Händer inte så mkt annat just nu.. Min gratisvecka på gymet är slut men väntar på mitt bankkort från banken här innan jag går med på gymet så dit kan jag inte heller gå på dagarna just nu. Och eftersom det regnat så har inte cykeln varit aktuell direkt .. hehe...

Ser framemot San Francisco och Oakland i helgen!! Ska bli såååå kul! =) Wohoo =)

Och fick ett mail från Anna, den tidigare au pairen vilket alltid är lika uppmuntrande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0