Oakland and Berkley!

då var det väl dags att sammanfatta san francisco trippen. fredagen flöt på och mitt tåg gick 6.40pm från sacramento och Paul var iväg coh spelade golf hela dagen men lovade att köra mig. när han inte kommit hem en timma innan tågets avgång ringde jag honom.. och givetvis hade han glömt av tiden och satte sig snabbt i bilen för att skynda sig hem.. men med rusningstrafiken en fredag så fick det bli ett senare tåg istället..

tåget tog strax under 2 timmar och det var bra med plats på tåget.. våra tåg i sverige är små och inte mkt plats för benen och annat.. men här var det grymt mycket plats!! me like =)
träffade cindy på tågstationen och det var så kul att träffa henne.. kändes lite overkligt och ovanligt att helt plötsligt prata svenska igen.. cindy blandade norska och engelska hejvilt de första minuterna innan vi hamnade rätt :P hehe...

vi tog det mest lugnt på fredagkvällen eftersom det blev sent.. låg och tjötade hela kvällen.. fick träffa den 3 dagar gamla bebisen, hur söt som helst!!! =) och familjen var jättetrevliga så det kändes bra.
på lördagen valde vi att åka in till berkley och gå runt och kika där.. kollade i butiker och gick runt och kikade.. såg några som verkade gå en danskurs mitt på gatan typ, helkonstigt men roligt.. och gatan vi gick på (och nej, det var inget dåligt område vi var på, jag looovar!!) så var det så otroligt öppet med droger på vart och vartannat gatuhörn.. ganska sorgligt att se dessa människor.. framförallt en tjej som såg het normal ut.. ung, fräsch och vanliga kläder men hon satt i ett hörn och ögonen talade att det inte alls var ok.. vi gick öven förbi universitetet.. vi gick inte in på campus men var på området, tror jag iaf.. =) hehe.. vi åkte hem några timmar senare. duschade och svidade om till partykläder och tog sedan tunnelbanan in till san francisco.. där mötte vi upp en annan svensk tjej, vi gick och åt och hade sedan bestämt att gå till en bar/pub där de skulle ha Michael Jackson VS Prince tema.. jag fick känna på de typiska backarna i san fran när vi valde att gå dit.. tog kanske 20 min, men det var ganska skönt.. och man såg litegrann.. dock var det så mörkt så det var ingen idé att ta kort... vi mötte upp en svensk tjej till, en norsk och en dansk så hela skandinavien var representerad .. hehe.. vi satt där ett tag innan vi bestämde oss för att dra vidare..

det blev en nattklubb i närheten av union square.. och ni som känner mig vet att Jonna inte är en nattklubbsperson.. jag vill iaf ha alternativet att kunna sitta ner, ta en öl och kunna PRATA med folk, inte skrika! det blev väl inte toppen på det här stället så jag och två andra tjejer satte oss på union square och tjötade och skrattade järnet istället. vi åkt ehem ich var hemma halv 3 kanske.. på söndagen skulle jag och cindy åkt in till san fran och gått runt i stan, tittat på golden gate bron och eventuellt åkt ut till alcatraz, men tyvärr vaknade hon upp med halsont, ont i kroppen och troligtvis feber så vi bestämde oss efter många om och men att skjuta på den trippen.. så jag åkte hem tidigare äb planerat... stackarn kände sig så skyldig!! men det är lugnt.. det är inte långt bort och jag tror jag kommer åka dit många gånger under det här året =)

skulle idag egentligen träffat en annan svensk tjej men av olika anledningar så blev det inställt i sista sekunden, men det ska vi nog ta igen! =) och jag har fått mitt bankkort så jag slipper gå runt med en massa kontanter.. dessutom fick jag mitt social security nummer så nu hoppas jag att jag kan åka och skriva upp snart så jag kan ta körtkortet!!!

nu ska jag snart hämta JT på skolan.. han har haft Math Club idag.. Jordan sitter och skriver sina läxor på datorn och jag tar det lugnt och kommer ikapp med min blog inlägg.. lägger in lite bilder från oakland/berkley lite senare ikväll...

Kommentarer
Postat av: Cindy

Jeg liker bloggen din Jonna! Takk for en koselig helg. Må gjentas! Forferdelig bilde du har lagt til av meg..huuff!!

Synd det ikke ble San Fran på søndag..håper du kommer igjen snart, så du får med det godbitene:)

Klem til deg

2009-10-20 @ 21:51:51
Postat av: Cindy

Jeg liker bloggen din Jonna! Takk for en koselig helg. Må gjentas! Forferdelig bilde du har lagt til av meg..huuff!!

Synd det ikke ble San Fran på søndag..håper du kommer igjen snart, så du får med det godbitene:)

Klem til deg

2009-10-20 @ 21:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0