Min första riktiga arbetsdag

Idag hade jag min första riktiga arbetsdag och det gick bra som tur var.. Båda barnen skötte sig på morgonen trots att Paul inte var hemma vilket var skönt.. När jag lämnat av JT åkte jag hem och plockade undan i mitt rum. Sen pratade jag med Mamma i en timma på Skype. Skönt att få pratat av sig om vissa saker och även höra om hur det rullar på hemma. Och att jag har det bra med varmt väder här på dagarna till skillnad från Sverige, me like =)

Gav mig sedan ut på en cykeltur för att hitta till gymet som jag tänkt träna på framöver. Tog kanske 15 min att cykla dit så det är ju överkomligt. Stort och bra gym med bra maskiner vad jag kunde se. Körde inte direkt ett pass idag utan "kände" mest på stället. Ska köra ett ordentligt pass imorrn tänkte jag... Får prova på i 7 dagar gratis och det ska jag utnyttja. Kunde inte skriva in mig för ett kort för de måste ha ett kontonr att dra pengar från och eftersom jag inte fått något Social Security nummer och därmed helle ringet bankkonto så får det vänta. Måste verkligen fixa det den här veckan så att jag också kan åka ner till DMV och skriva teoriprovet.
Och jag fick en skön kommentar från killen som visade mig runt på gymet. "You've only been here a week?? I couldn't tell you had an accent. Your English is really good". Det gillar vi! =)

När jag hämtat barnen från skolan gjorde de sina läxor men som vanligt hade JT inte tagit med sig alla läxor utan sa att han gjort läxorna i skolan. Fick säga till honom at alltid ta med sig läxorna hem oavsett om han redan gjort dom i skolan. Senare körde vi till Jordans fotbollsträning och efteråt blev det McDonalds. Då jag känner att jag börjar få för mkt snabbmat valde jag iaf en Ceasarsallad. Ska nog försöka handla imorrn. Fanns en affär jämte gymet.

Efter det spelade jag Bakugan med JT som vanligt och eftersom jag sagt till honom att vi enbart skulle spela en gång tror jag nog han fuskade så att jag skulle spela längre...hehe.. Jaja, söt var han iaf när jag ville spela =)

Sen tittade jag och Jordan på The Big Bang Theory och nu sitter jag här, nöjd efter första dagen på jobbet.

Imorgon kommer min LCC på besök och ska kolla att allt går bra. Nu ska jag svara på lite mail, läsa lite och sen sova.

Good night folks!

PS. Elin, nu är ALLA sidor fixade. Happy??? :P hehe

Kommentarer
Postat av: Lisa

gött att du verkar ha det bra jonna! det är så kul att läsa hur varandras vardag ser ut, så likt men ändå inte. kram!

2009-10-06 @ 10:48:18
URL: http://litedaochda.blogspot.com
Postat av: Elin

Happy :-) Rätt ska vara rätt du vet!

2009-10-12 @ 20:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0