Halvjobbig måndag

Dagen började bra, JT var snabb i morse och han brukar vara seg på morgonen.. Fick sedan pratat med syrran som jag inte pratat med på en vecka och det kändes skönt! Magen är numera stor, me like =)

Sen när jag hämtat barnen var inte JT den lättaste att ha och göra med. Han ville inte göra sina läxor i vanlig ordning men skrek och hoppade och kröp omkring på golvet som en treåring.. Ville inte alls lyssna på mig. Det visade sig sedan att han inte tagit sin medicin på morgonen vilket gjorde honom hyperaktiv och svårare för honom att kontrollera sig själv. Han kan, men det är svårare för honom. Paul hade inte hämtat ut hans medicin utan gjorde det idag...

Hade jag vetat det från börjat hade jag nog hanterat situationen på ett annat sätt.. Sa till Paul när han kom hem att han måste tala om sånt för mig så att jag vet vad som väntar mig och framförallt varför han beter sig som han gör. Det är första gången jag har att göra med någon som har ADHD och han måste tala om sånt för mig. Det förstod han, höll med och bad om ursäkt för att han glömt säga det till mig... Skönt att känna sig trygg med att ha en öppen och rak kommunikation med Paul. Det är det som gör att det funkar och att jag känner mig som en i familjen =)

Imorgon ska det regna här, tydligen riktigt illa så vi får se vad som händer då..

Och till helgen blir det en tripp till Cindy i Oakland, San Francisco! Wohoo!! =)


Jag och Cindy i New York! (Cindys foto)

Kommentarer
Postat av: Helena

Det låter som en jobbig och ny upplevelse du hade igår. Skönt iaf att det "löste" sig till slut. Kul att vi fick pratat igår. Har inte pratat på nästan 2 veckor ju! :-)

Hoppas att din tisdag blir lugnare. Sköt om dig pluttan...Kraaam!

2009-10-13 @ 09:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0