En vecka

nu har jag varit här en vecka och det känns knappt... det kommer nog gå fort det här året. Som Paul sa till mig i helgen; Snart är det jul, sen är snabbt Januari och innan du vet ordet av det så har ungarna Spring Break lov (typ april tror jag) och sen är det sommar och sen är det över... Ja, det kommer gå fort det här!

I helgen har det hänt mycket och inget. Mirela hämtade mig i fredags för att umgås. Vi åkte först till Kohns och kikade lite på kläder men hittade inte så mkt.. Fastnade mest på barnavdelningen.. Båda våra syskon ska ha barn snart så vi hade ganska kul att gå runt där och kika på kläder till våra små syskonbebisar =) vi blev sen sugna på att gå på bio så pkte till någon biograf som på allvar ser ut som två bröst... den kallas inofficiellt för "the Boobies", så vi åkte dit. Men blev inte direkt sugna av någon film där så vi drog till Blockbuster istället och tänkte hyra film. Det gick inge vidare det heller. Hittade ingen film som båda ville se eller som den andre (Mirela) inte redan hade sett.. Då åkte vi hem till Mirela istället, la oss och tittade på SVenska Hollywoodfruar istället.. Humor på HÖÖG nivå. Vi garvade oss igenom större delen av kvällen/natten och somnade kanske vid 2-3 på natten.. Mirela jobbade från kl 8 men jag valde att sova ut hyfsat iaf och gick upp vid 10 snåret.. Mirela tar hand om två bebisar på 5 månader och en liten kille på 3 år.. Supersöta allihop! Vi gick ut på en promenad för att mata ankor vid dammen. Killen är inte blyg iaf. Sen kom hennes värdmamma hem och tog över. Då valde vi att åka ut till IKEA för att köpa svenskt godis.. Kan ju inte säga att jag saknar det svenska ännu, har inte kommit dit än, men köpte ändå kexchoklad och daim...
sen bar det av hemåt efter en rolig fredag-lördag. Paul skulle iväg på födelsedagskalas så jag skulle ta hand om barnen på kvällen.. Vi åt korv med bröd och JT visade mig ett nytt spel som heter Bakugan. Jag fattade i stort sett ingenting av det spelet men verkar betyda mycket för honom så det vara bara att spela och försöka lära sig...

Imorse (söndag) valde jag att sova ut totalt. Barnen och Paul skulle till kyrkan på morgonen, men jag behövde inte följa med. Kommer nog göra det någon gång men kände att jag behövde en dag att bara sova ut på i min egen säng och slappa en hel dag för att komma ikapp mig själv på nåt sätt... men hörde ju JT knacka på dörren tre gånger innan de åkte till kyrkan.. Jag låtsades bara sova för jag halvsov ju och tänkte inte gå upp.. När de kom hem hade jag precis gått upp och JT har verkligen velat att jag skulle spela mer Bakugan med honom och de andra barnen utanför idag.. Och nu till kruxet och dilemmat. Idag var jag ledig, helledig och kände att jag behövde en dag för mig själv att bara slappa och va. Han knackade på dörren nästan var 30:e minut och frågade om jag ville spelat och man känner så otroligt taskig när man säger nej och ser besvikelsen i ögonen.. men jag måste ju också kunna koppla av och göra vad jag vill i mitt hem när jag är ledig.. men vi har nu hela kvällen spelat Bakugan bara jag och JT så det blir nog bra.. börjar förstå spelet mer och mer och det är helt ok!

Gick ut och sprang en sväng på dagen.. Även om solen sken och det var ganska varmt ute så var det också något rått i luften.. Konstigt väder men väldigt skönt. Knappt ett moln på himlen! Sen kom jag även ikapp Grey's Anatomy idag så nu kan jag kolla på tv:n här i mitt rum på torsdag =) Me like a lot!
Dock gillade inte mitt knä att jag gav mig ut och sprang på asfalt utan att ha tränat på 2 månader så det bär nog av till gymmet imorgon för att komma igång ordentligt igen..

nu slappar jag med datorn i knät igen och ska nog formatera om datorn i veckan.. den börjar bli slö.. så om jag inte kan skypa imorgon så vet ni varför.. och vänner: nu får ni skaffa skype.. vill ju PRATA med er också nån gång!! :-P
Hur går det med ansökan Malin??? ;) Och Elin, när jag kollar på klockan så är den 9 timmar framåt från min tid och det är korrekt.. säker på att du inte var lite sådär halvförrvirrad som bara du kan vara ;) hehe.. ska svara på ditt mail snart också, loovar!

Lång uppdatering igen.. wohoo.. Och ska i veckan försöka fixa en kamera så jag kan börja ta massor med bra bilder och lägga upp =)

Kommentarer
Postat av: Djävulen.

kort inlägg.. men lät intressant, du ligger inte på latsidan du ;)

Postat av: Helena

Hej lillsyrran! Det låter som att du har haft en del för dig på 1 hel vecka! :-) Kamera får du nog allt ta och inhandla snart tycker vi här hemma. Puss och kram från oss

2009-10-05 @ 11:21:16
Postat av: Sara

jag håller med Helena, bilder!! :) låter som du har det kanon än så länge iaf. Här hemma är det bara höst.... haha ja. krams

2009-10-05 @ 12:13:02
Postat av: Elin

Alltså, fröken Jonna, så här ligger det till. På din "startsida" är klockan korrekt, men när man går in här för att kommentera är den en timma efter. Så på starten är den nu 22:00 och här 21:00. Makes no sense at all! Eller så är jag bara förvirrad, vad vet jag ;-)

Sova ska jag i alla fall, för fy tusan vilken helg!

KRAM

2009-10-05 @ 22:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0