tiden går...

då har det gått sådär lång tid igen.. inte meningen alls! har annat för mig bara.. hur som helst så gick det bra med barnen när Paul var borta.. Faktiskt inga problem alls och Jordan hade en del annat planerat de här dagarna så jag fick lite egen tid med JT, det var ganska välbehövligt tror jag..

igår var jag med Caroline i downtown Sacramento, närmare bestämt Old Sacramento.. Hur mysigt som helst.. Efter att ha irrat runt på gatorna för att plocka upp henne så hittade vi till slut en parkering och strosade runt.. det var byggt på gammalt vis med lite "cowboy-känsla".. Kan man säga så?? Supermysigt.. Vi gick även iupp på en bro som tydlgen ska vara känd enligt Carro.. jaja sa jag.. noll koll!! :) när vi gick runt där och precis började prata om att att kanske äta nåt mötte vi en dansk au pair som Carro kände och hon var på au pair möte med hela sin grupp.. deras LCC frågade om vi inte ville äta med dom.. sagt och gjort! blev en riktigt trevlig lunch med många nya människor... visar sig också att några av de bor i roseville.. typ 10-15 min från mig och de känner Marc som jag var och fikade med i förra veckan.. världen är bra liten ibland! haha!

när vi ätit klart avvek jag och carro och drog en sväng till ikea där jag fick handlat ett skrivbord, tvättkorg, teflon stekpanna (det har dom inte här hemma förstår ni) och lite svenskt knäckebröd och kafe.. såg dock att det var koffeinfritt när vi gick ut.. haha, jaja...

efter lite felåkningar kom vi iaf fam till folsom där vi hade bestämt oss för att kolla på filme 2012. men eftersom det var en timma kvar innan filmen började strosade vi runt på Target en stund först... filmen kan jag varmt rekommendera! Grymt bra!

den här veckan är barnen lediga, det är thanksgiving week.. och på torsdags är det thanksgiving med middag hos mormor. ska bli riktigt kul att se hur det går till.. äta mycket mat, ja det är ju nåt för mig..
detta betyder då också att jag har sovmorgon den här veckan.. går upp när barnen går upp, det gillar jag eftersom de sover iaf till 9.. däremot när jag gick upp imorse och skulle gå på toa ser jag att båda ringarna är uppe och att det är kiss på golvet och på ringen.. undra om herrn kan ha stått upp och kissat tro?? han blånekar men jag är inte helt hundra på att jag tror honom.. så det första en yrvaken Jonna fick göra var givetvis att skura toalett och golv.. och ni som känner mig och mitt morgonhumör vet att det kanske inte är den bästa kombinationen alla gånger!!

tänkte lagt upp bilder också, men internet är riktigt långsamt just idag så jag gör det lite senare när det ordnat till sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0