Grym helg

Efter att ha fått tillsägning av fröken Rydberg är det nu dags att skärpa sig med bloggningen.. två inlägg i veckan är tydligen inte tillräckligt.. sorry! Så nu varnar jag för ett väldigt långt inlägg!

Kan börja med att tala om att jag har haft en mycket bra helg! När jag slutat i fredags tog jag bilen till Mirela. Vi skulle träffas några au pairer där var tanken. Givetvis hamnade jag i fel fil på motorvägen med hundra oliak filer så det blev en liten omväg.. tacka gud för GPS!!
Jag och Mirela satt o tjöta en stund innan vi åkte ner till downtown Sacramento för att plocka upp Therese som vart o tränat.. Vi bestämde oss efter en del om och men för att spela spel så vi drog till Target och hittade ett klassiskt monopol. Perfekt! ÅKte snabbt hem till Therese coh sedan vidare till Mirela. Där spelade vi Monopol i 6 timmar!!! Och nej, jag överdriver inte.. Det var riktigt roligt och en skön kväll med tjejerna hade jag. Det var nog längesen jag garva så mkt som jag gjorde den kvällen! hehehe!

På lördagen var det bara att ta sig upp och bege sig till Jordans och JTs fotbollsmatcher, inte mkt sömn den natten.. Och på kvällen var det dags för Halloween. Barnen var helt uppspelta och så nöjda med sin a kostymer. Jordan var "Soccerhero" (fotbollshjälte) och JT hade hittat på nåt med ett spett, svarta kläder och så målade vi röda ränder på hakan på honom.. Själv blev det en lätt blodig läkare för min del. Jordan drog med mig till Walmart i sista sekund i fredags och det vi hittade som var enklet och snabbt blev just en läkaroutfit.. fanns en modell kvar.. män, storlek XL TAGET!!! haha.. kvällen blev lyckad och barnen fick ihop en hel del godis på trick or treat.. Det är helt sjukt vad alla barn springer upp och ner för alla uppfarter och knackar på grannarnas hus.. Kul att se.. Och ett hus hade verkligen klät ut huset riktigt läskigt ochs skrämde vettet ur barnen, så grymt snyggt gjort!

Och igår söndag fick jag äntligen pratat med Emma. Det var så otroligt skönt att få höra hennes röst en ett o annat facebook inlägg. Har inte pratat med henne sen jag åkte iväg och det var välbehövligt. 1 tim 45 min blev samtalet. Mådde bra hela dagen sen av att ha fått prata av mig med henne! Tänker på dig vännen!

Sen bar det äntligen av ut till Folsom för att träffa Caroline, något jag sett frame mot länge och det blev topp. Supergo tjej verkligen och vi hade bra söndageftermiddag. Vi fick ätit en Ceasarsallad på ett bra lunchställe (skönt med riktig mat!!) och sedan tog hon mig till Folsom outlet där jag hittade en Nike butik 15 min innan stängning.. Jag som älskar Nike! Fick iaf köpt en t-shirt och nya joggingbyxor. Topp!

Idag har vart en riktigt rolig dag också.. Började tidigare än vanligt då JT numera har Mattehjälp på morgonen innan skolan så jag får gå upp 30 min tidigare för att se till att han är uppe. När jag släppt barnen, åkte jag vidare till gymet och körde ett riktigt tufft pass. Grymt skönt!
Kom hem, fick pratat med mamma, alltid skönt! Och så såg jag ju att Sara var online också och fick pratat med henne och Lotta =) Roligt roligt värre!!

Och dagens höjdpunkt: Jag har gått på en NBA match LIVE. Paul hade biljetter när Sacramento Kings skulle möte Memphis Grizzlies. Jag och barnen mötte upp Paul hos hans bästa vän Roman och fru (jättetrevliga förövrigt!) och sedan bar det va till matchen. Hur kul som helst och det var jämnt också. Gick till en förlängning på 5 min för att det var lika när slutsignalen gått. Slutade som tur var med att Sacramento vann =) Me like! Det var så otroligt kul att bara gå på en inomhusmatch av nåt slag igen, där det händer saker. Annat än fotboll det här :P hehehe
Såg dessutom ut som en äkta hiphoppare efter att fått låna Pauls ena Kings tröja o storlek XL. Japp, men den bar jag stolt! =)

Nu ska jag sova för klockan är snart halv ett och klockan ringer om 6 timmar. Ska ladda upp bilder imorgon på allt som hänt det senaste. Orkar bara inte det just nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0