då ska vi se...

det har hänt massor den här veckan...

som sagt så ringde pappan i familjen till mig i tisdags kväll och vi pratade ungefär en halvtimma.. var inte jättenervös, litegrann när fröken på CC i Boston ringde och sa "We have a hostfamily that would like to speak to you, do have some time now?"... Men så fort hon kopplat ihop oss och han började prata blåste liksom nervositeten bort.. 

Att prata på engelska i telefon är inget jag är orolig över.. tack vare mitt tidigare jobb hade jag mycket med två australienare att göra och pratade konstant i telefon med dom..

Han berättade om famlijen och barnen som båda två spelar fotboll.. ibland på två olika sidor av stan så här kommer det bli skytteltrafik!! Barnen verkar väldigt sköna, glada och aktiva.. Området var tydligen väldigt barnsäkert och det finns massor att göra.. Framförallt åker de gärna till ett poolområde och spenderar dagarna där på sommaren... De bor i en liten stad utanför Sacramento som är Kaliforniens huvudstad. Det tar knappt 20 min att köra dit vilket kändes bra..

Det som kändes något alldeles speciellt med honom var att han var noga med att påpeka att det var viktigt för honom att jag får ett så bra år som möjligt... Ingen av de tidigare familjerna jag pratat med har ens nämnt det på ett så bra sätt.. Och han verkar lugn , sansad och skön..

De har haft två svenska au pairer tidigare som jag mailat, väntar dock fortfarande svar... Har sett bilder på familjen och huset och området och allt verkar jättemysigt...

när jag var på väg till sjukgymnasten ringde de från CC och frågade hur det kändes med matchningen och allt och sa att det kändes bra... och det visar sig att de har tackat JA till mig och vill gärna att jag kommer dit! Så nu är det upp till mig.. Sa att jag ville avvakta tills imorgon för att se om au pairerna har svarat på mina mail, men har de inte det så svarar jag nog ja =) vill ju inte förhasta mig utan tror det är bra att fundera några dagar och så...

har mailat lite med pappan också efter samtalet så det känns bra...

Det ser ut som det bär mot Sacramento CA i September... Jag återkommer när jag vet mer!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0