uppdatering.. igen...

en vecka utan inlägg?? inte ok!! sorry!!

ok, thanksgiving förra veckan var jättemysig.. vi spenderade den bara med närmsta familjen vilket innebar jag, paul barnen och grandma... Åt turkey, stuffing, potismos och annat gott! Magen stod verkligen i åtta hörn när jag ätit klart! hehe... Gott var det iaf.. Och tro det eller ej, men jag gillar pumpapaj.. Normalt sett tycker jag inte om pajer, det är liksom inte min grej.. Men pumpapaj var helt ok.. Smakade pepparkaksdeg skulle jag vilja påstå.. Kanske nåt för dig syrran??

I fredags var det dessutom grandmas födelsedag så då bar det av till restaurangen the Elephant Bar och trots namnet var det en mycket trevlig restaurang med god mat. Och för första gången sen jag landade i detta landet fick jag ätit fisk.. Närmare besämt nån form av stekt/marinerad lax.. Täckt i sojasås (!?).. men gott var det!!

Annars har jag större delen av förra veckan och helgen legat krasslig... Ont i halsen, tung i huvudet, lite lätt feber och allmäntillståndet var inte på topp helt enkelt.. Bröt väl aldrg ut fullt, men bra mådde jag iaf inte...

I söndags var jag på mitt första au pair möte med min grupp.. Såg fram emot att träffa dessa människor faktiskt.. har ju träffat Marc, och pratat med en tjej från Polen men ingen annan.. Nu är vi inte så många i min grupp och just i söndags var vi bara 4 au pairer.. 2 mexikanska brudar, 1 från Peru och jag.. Trevliga tjejer, ska nog hitta på nåt med mexikanska tjejerna i veckan, de var skitsköna tjejer!! =)

Igår hade jag en sista middag här i USA (nä här i Kalifornien har jag bestämt) med Caroline som åker hem på fredag.. En av de första tjejerna jag träffade sen jag kom hit och henne kommer jag sakna!! Jisses, kändes konstigt att säga hejdå.. ojoj.. Sushimiddag blev det och vad det var mumisgt.. Kan förövrigt meddela att sushin här är godare än den svenska!! Och väljer man 8 biatr får man 16... Kanske enbart var på denna restaurangen men ändå.. Gott och mycket var det iaf!!
Så nu Caroline får du ta det lugnt på resan hem och sörj inte för mkt.. Jag räknar med att du är tillbaka på denna sidan Atlanten efter jul ;) hehe..

Idag ska jag iväg för att träffa Marc och skriva in mig på College för några kurser nästa termin.. Ska faktiskt bli riktigt kul! Sen blir det middag ikväll med Mirela och Theres för planering av Las Vegas resan...

Ja detta ser ut att bli en bra vecka.. Då var det bara kvar att man ska tillbaka till gymmet.. blev inte så mkt av det förra veckan och nu måste ju Thanksgiving kilona bort.. Och övriga kilon också för den delen för nu börjar det nog dyka upp kilon både här och där...


Turkey =)


Grandma skär upp kalkonen


Chokladkaka och pumpapaj


Vi lekte i parken en hel del förra veckan


En rätt cool bild vi fick till i parken.. hehe


Åbäket till dammsugare!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0