Lååång uppdatering

Bläddrar ni längre ner efter detta inlägget kommer ni se en massa bilder på det senaste som har hänt... Och då menar jag verkligen måånga bilder!

var ska jag börja?? Det finns så mycket att berätta...

Julen har iaf passerat och den var bra. Mysig och trevlig även om det var riktigt svårt att få till någon julkänsla här..

Barnen har iaf varit hemma på jullov vilket har inneburit mer jobbtid för mig.. Har inte dagarna ledig som man är van vid och därför också inte lika mycket fritid eller tid att sitta framför datorn och prata med vänner och familj... En dag spenderade vi hos Grandma och bakade julkakor. Vissa av de var också pepparkakor men inte smakade det som hemma riktigt, det kan jag inte påstå! Men roligt hade vi iaf även om barnen tröttnade efter ett tag..

Dagen efter bar det av till Ikea för att inhandla Glögg, pepparkakor och julmust men givetvis så var julmusten slut. Och inte hade de Blossas glögg heller.. Det fick bli Herrljungas.. Sen åkte vi hem till Grandma, tittade på White Christmas, en riktig klassiker innan vi åkte runt i Sacramento och kollade på julbelysning.. Vissa hus var helt otroliga.. Det som jag minns mest är ändå huset som varje timma spelar musik ihop med sin julbelysning genom en radiostation. Skithäftigt att se.. Mest för att det var ett helt vanligt hus i ett bostadsområde.. Hade inte vart speciellt impad om det varit downtown vid en show eller nåt liknande, men här var det häftigt.

Vi åkte nog runt i säkert 2-3 timmar.. Fick ett hundratals kort och några videor men fick enbart upplagt ett par här..

Dagen innan julafton kom jag och barnen överens om att storstäda huset som en överaskning till pappa. För tydligen brukar de göra det när han kommer hem på Julafton (ja man firar ju jul på Juldagen).. Han jobbar ändå halvdag på Julafton.. Jag hade ju ställt in mig på att jag skulle stå där och städa själv efter 2 timmar men icke.. Barnen hängde i ganska länge och jag fick äntligen skribbat de där förbaskade toaletterna.. För att få bort den där ringen som kan bli efter vattnet ni vet.. Ja, jag fick använda en skruvmejsel för att få bort smutsen, inte ens tvålull funkade!!! Det är något jag stört mig i tre månader.. Och vi fick städat alla vrån och skrymsen som jag stört mig på sen jag flyttade in iaf så det känns skönt.. men vi hade nog behövt en dag eller två till för att verkligen få stället rent.. Men Paul var så otroligt tacksam när han kom hem..

På julafton städade jag mitt eget rum för det hans ju faktiskt inte med på städardagen och så gjorde jag mammas köttbullar inför middagen med Grandma på juldagen och då blev riktigt bra. Inte helt bra precis som mammas men för att vara ett första försök så var de bra. Ala gillade det också utom JT men tror mest att han hade bestämt sig för det innan. Likaså blev det med risgrynsgröten som jag faktiskt lyckades helt och hållet med =) Där höll han för näsan när han åt...  Jaja.. Alla kan ju inte vara nöjda..

Vi åt middag hos grannarna och det var mysigt. Inte för att jag inte trivs i familjen men det var faktiskt riktigt skönt att sätta sig och prata med en vuxen kvinna för en gångs skull.. Gillar Paul starkt och har inga problem att prata med honom om allt, men ibland är det bara skönt att prata med en annan kvinna!

På Juldagsmorgon blev jag väckt av barnen klockan 7 för då ville dom öppna presenterna.. de kunde inte vänta längre.. visst visst.. upp, groggy, gjorde te och satte mig i en fotölj och så började barnen öppna.. tror båda två är nöjda med sina presenter.. framförallt JT som lyckades få allt han önskat sig.. ett schackspel och en elgitarr... grabben var nöjd om vi säger så.. och vi har spelat två parti schack, varav jag förlorade en gång på allvar! Han är smart!!! Jordan fick en kamera, en ipod och annat smått och gott så jag tror hon är nöjd! har lovat henne en tjejdag på ett shoppingcenter och biokväll också, det gillar hon nog!

resten av helgen tog vi det lugnt bara.. jag, Theres och Mirela skulle gått på filmen Avatar på IMAX men den var givetvis utsåld och varken jag eller Theres kände för nåt annat så vi spelade gammelkortet och stannade hemma denna lördagkväll.. riktigt skönt!

Idag har jag även fått pratat med Anna och det är nu helt klart att hon kommer hit i Januari.. 23 landar fröken i San Francisco där jag möter upp henne och så spenderar vi helgen där.. Åker hem och hittar på saker här i Sacramento för att helgen därpå åka till Los Angeles =) !!! Ska bli så otroligt kul coh något jag verkligen ser fram emot!!

idag fick jag förövrigt shoppat större delen av min nyårsoutfit.. jag fick ju informationen från min kära vänner att de inte släpper in mig i huset med mysbyxor.. så nu var det bara skor kvar att fixa.. det blir morgondagens uppgift!

Nu fick ni er en ordentligt uppdatering.. Jag har säkerligen glömt en massa detaljer men det får man ta.. nu hoppas jag att bli lite bättre på att uppdatera igen.. men som min vän elin skrev i ett mail nyligen... "skönt att du inte uppdaterar så ofta så man kan kommaikapp snabbt när man inte läst bloggen på ett tag".. eller nåt sånt sto det..

nu ska jag sova.. klockan är över midnatt och imorgon kan bli en lång dag.. som kanske avslutas med en träning tillsammans med Theres downtown.. ja, varför inte??

Puss o kram på er alla!!


Kommentarer
Postat av: Elin

hehe, ja men det stämmer ju! nu är jag i alla fall uppdaterad igen :-) fina bilder!! tycker det verkar som du har det ganska så bra over there, skönt att se. jag har precis inlett ett försök att rädda min dator, den är nära en krasch... lyckas jag hålla den vid liv slår jag en pling på skypen om en stund! kram

2010-01-04 @ 18:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0